🛡️ Безпечне освітнє середовище — основа якісної освіти
У сучасних умовах безпечне освітнє середовище — це не лише комфортне фізичне перебування у навчальному закладі, а й створення таких умов, за яких здобувачі освіти та працівники почуваються захищеними, обізнаними та психологічно стійкими навіть під час дистанційної роботи.
📌 Безпечне середовище охоплює:
- фізичну безпеку (в тому числі дії під час повітряної тривоги чи надзвичайних ситуацій),
- цифрову безпеку (захист персональних даних, безпечна комунікація онлайн),
- організаційну безпеку (чітко визначені алгоритми дій у кризових ситуаціях),
- дотримання трудового законодавства та санітарних норм під час роботи з дому.
📌 У нашому ліцеї реалізовано комплексний підхід до формування безпечного середовища, зокрема:
- ведеться інформаційно-роз’яснювальна робота;
- діють внутрішні інструкції, засновані на чинному законодавстві;
- регулярно оновлюється інфраструктура дистанційної комунікації;
- функціонує чітка співпраця між адміністрацією, інженером з охорони праці та здобувачами освіти.
НОРМАТИВНА БАЗА
Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти (Розпорядження КМУ № 301-р від 7 квітня 2023 р.)
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ТА ПРАЦІВНИКІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ
ЯК ДІЯТИ ВИКЛАДАЧАМ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ПРИ ОГОЛОШЕННІ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»?
Заклади освіти України працюють в режимі постійних повітряних тривог.
У листі від 23.08.2024 № 1/15281- 24 «Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти» Міністерство освіти і науки України наголошує, що питання безпеки учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану є найважливішим завданням органів місцевої влади, освітянських колективів.
Під час воєнного стану не існує навчальних тривог. Кожний сигнал означає, що є небезпека. Українська протиповітряна оборона фіксує запуски ракет, але їх траєкторію визначити важко.