СЛУЖБА ПОРОЗУМІННЯ «ЩИРІСТЬ»
Cлужба порозуміння «Щирість» працює з жовтня 2018 року – це команда підготовлених учнів-медіаторів, учениць-медіаторок та сертифікованих координаторів – заступника директора з НВихР Крупеніної Катерини, соціального педагога Михайської Наталії, які допомагають розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики – медіацію, коло прийняття рішень, тематичні кола тощо.
Давно відомо, що легше не сваритися, аніж потім миритися.
Медіація – це, мабуть, найменш конфліктний і найбільш миролюбний спосіб заздалегідь, ще до виникнення, вирішити будь-який конфлікт. А якщо сварка уже почалася – то цей метод найефективніший для його врегулювання в учнівському середовищі.
Наш девіз: «Порозуміння, толерантність, щирість – мед працьовитих бджіл»
Медіація – це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.
Діяльність СП «ЩИРІСТЬ» базується на принципах відновлювального підходу, який передбачає:
Правила попередження конфліктів:
Діяльність СП «ЩИРІСТЬ» базується на принципах відновлювального підходу, який передбачає:
- Повагу до особистості, віру в її здатність вирішувати конфлікти у найкращий для себе спосіб – учасники конфлікту активно залучені до процесу обговорення та самостійно приймають рішення щодо подальших дій; тому медіатор – це не суддя, не порадник, а “той, хто допомагає спілкуватися”;
- Відповідальність у стосунках та по відношенню до інших – процес переговорів побудовано таким чином, щоб учасники конфлікту мали можливість зрозуміти один одного, усвідомити власні вчинки та наслідки, до яких вони призводять, тобто власну відповідальність. Атмосфера довіри і поваги сприяє тому, що учасники конфлікту охочіше беруть на себе зобов’язання щодо виправлення ситуації або відновлення стосунків;
- Віру в кожну особистість та її здатність змінюватися – вирішення конфлікту за участю медіатора побудовано як процес переговорів партнерів, а не суперників, що сприяє засвоєнню учнями іншої конструктивної моделі розв’язання конфліктів, яку вони можуть використовувати в майбутньому.
Правила попередження конфліктів:
- не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам;
- не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною;
- постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, « встати на його місце»;
- вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб´язкові суперечки;
- перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки;
- те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою – міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.