Соціальний робітник
Соціальний робітник – професіонал, що виконує комплекс робіт по догляду за пенсіонерами, інвалідами та одинокими непрацездатними громадянами похилого віку і, зважаючи на їх немічність, інвалідність або хворобу, надає послуги, передбачені договором, який укладено між одиноким непрацездатним громадянином і підприємством, де працює соціальний робітник.
Історія професії
Виникненню соціальної роботи як фаху передувало суспільне визнання необхідності задоволення потреб певних груп людей у сторонній допомозі й підтримці. Праця соціальних робітників може бути спеціалізована за віковими, медичними, соціальними критеріями (соціальна робота з родиною і дітьми, у сфері зайнятості, в установах і на підприємствах соціального обслуговування, соціально-правова підтримка населення, організація пенсійного забезпечення тощо).
Характер роботи:
Соціальний робітник повинен знати:
- основи ведення домашнього господарства;
- організацію надання комунальних, побутових та інших індивідуальних послуг;
- норми та вимоги щодо догляду за громадянами похилого віку та непрацездатними громадянами;
- правила використання побутового обладнання, приладів, інструментів;
- основи дієтології і приготування страв;
- основи надання долікарської допомоги, санітарії, гігієни;
- правила етики та поводження з громадянами похилого віку і непрацездатними громадянами.
Повинен уміти:
- виконувати комплекс робіт по догляду за пенсіонерами, інвалідами та одинокими непрацездатними громадянами похилого віку і, зважаючи на їх немічність, інвалідність або хворобу;
- надавати на підставі зазначених у медичній карті висновків лікарів про ступінь втрати здатності до самообслуговування, послуги, передбачені договором, який укладено між одиноким непрацездатним громадянином і відділенням;
- доставляти додому на замовлення їжу, харчові продукти, медикаменти, промислові та інші товари;
- готувати звичайні страви, а також страви за рекомендаціями лікаря;
- прибирати житлові приміщення;
- здавати, одержувати і доставляти речі та предмети домашнього вжитку з пральні, підприємств хімічного очищення, ремонту тощо;
- вносити за дорученням плату за комунальні та інші послуги, одержувати пенсію, вимірювати температуру, викликати лікаря і супроводжувати клієнта до лікувальної установи;
- допомагати клієнтові під час умивання, купання та інших заходів особистої гігієни.
Професія на ринку праці
Соціальні робітники працюють у соціальних службах, у лікарнях, у будинках для людей похилого віку.
Перспективи кар’єрного розвитку.
Потреба в соціальних робітниках постійно зростає: якщо суспільство добре розвинене, то багато уваги приділяють у ньому соціальним проблемам. Професіонали є посередниками між простими людьми і представниками влади, допомагаючи знаходити взаєморозуміння і шляхи усунення проблем, що накопичилися.
Споріднені професії
Під час вибору професії необхідно врахувати її спорідненість з такими професіями, як соціальний педагог, сестра з догляду.
Адміністратор
Професія адміністратора стала відома порівняно недавно, але вже досить тісно увійшла в наше життя. Сьогодні без адміністратора не обходиться жодне серйозний заклад, будь то ресторан або магазин, комп’ютерна фірма або склад. В обов’язки адміністратора входять розпорядження в закладі або управління персоналом компанії. Існує кілька різновидів професії адміністратора, всі вони входять в так звану базову групу адміністративно-управлінського персоналу.
Історія професії
Необхідність в адміністраторах виникла із зростанням кількості магазинів, торгових точок, кафе і ресторанів і т. д. На сьогоднішній день неможливо уявити собі роботу будь-якого підприємства без адміністратора. Адміністратор може відповідати за напрямок діяльності компанії або за роботу персоналу. Так, наприклад, адміністратор ресторану зобов’язаний зустрічати гостей, проводжати їх до столика, показувати вільні місця, а також стежити за загальним порядком в ресторані і за діями офіціантів.
Соціальна важливість професії в суспільстві
У нинішній динамічний час управління організацією є досить складною роботою, яку неможливо виконати лише завдяки стандартним простим схемам управління. Необхідний кваліфікований фахівець, який може вміло керувати організацією, виробничими процесами, а також грамотно розподіляти роботу серед персоналу компанії. Адміністратор повинен добре розбиратися у всіх внутрішніх і зовнішніх процесах діяльності підприємства.
Масовість і унікальність професії
Для роботи адміністратором потрібно бути людиною відповідальною, активним, повним рішучості, а також комунікабельним, стриманим і стійким до стресів. Вміти грамотно і чітко говорити.
Ризики професії
При роботі адміністратором можуть виникнути різні складнощі, тому потрібно вміти швидко знаходити правильне рішення, пропонувати клієнтові який-небудь компроміс. Найчастіше для вирішення різних конфліктних ситуацій адміністратору можуть стати в нагоді знання з психології.