МенюАнонси вебiнарiвМіфи про Психологів
Tab content

Дата: 30.08.2022 об 11:00

Дорогі учні!

Зародилося багато “міфів” про Психологів.

Хотілося б їх розвіяти.

Пропоную вам поглянути на роботу психолога по-новому:


Міф 1. «Психолог-той, хто працює з психами. Психолог і психіатр – одне і те ж саме».

Правда: лікар-психіатр – це фахівець в області лікування психічних захворювань (наприклад, шизофренія). Використовує переважно медикаментозні методи лікування (ліки, таблетки).

Психолог-фахівець, який консультує здорових людей в ситуаціях труднощі в різних сферах життя (проблеми в навчанні, сімейні відносини, відносини в колективі, відносини між дітьми і батьками, проблеми в спілкуванні, вибір життєвого шляху, саморозвиток, конфліктні ситуації і багато іншого).


ПСИХОЛОГ – НЕ ЛІКАР, ВІН НЕ СТАВИТЬ ДІАГНОЗУ, І НЕ ЛІКУЄ.

Міф 2. «До психолога приходять тільки слабкі і дурні люди, які самі не можуть вирішити свої проблеми».

Правда: до психолога звертаються люди, які відчувають потребу щось змінити, вирішити проблему і знайти вірний шлях в житті.

Психолог готовий бути поруч, коли Вам важко. Це людина, що володіє професійною інформацією, але без готових відповідей на всі випадки життя, адже кожен випадок індивідуальний. Тому психолог лише підкаже і допоможе, а рішення завжди залишиться за вами.



Міф 3. “Якщо ти звернувся до психолога – про це стане відомо всьому ліцею».

Правда: Основне правило роботи психолога, і особливо ліцейного психолога – конфіденційність. Ніхто без вашої згоди не дізнається, з яким питанням Ви звернулися до психолога, про зміст вашої з ним бесіди, а часто навіть і про сам факт Вашого звернення.

Це ж стосується і результатів психологічного тестування, яке проводиться в ліцеї. Про ваші конкретні результати знає тільки психолог. Класному керівнику і майстру надаються матеріали в узагальненому вигляді (напр. так: 70% учнів у групі виконали тест з високими показниками; 30% – із середніми тощо).


Питання, за якими можна і потрібно звертатися до психолога

1. Труднощі в навчанні.

Деякі учні вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути маса. Наприклад, не дуже хороша пам’ять або розсіяна увага або недолік бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо все це взагалі потрібно. На консультації ми постараємося визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще.


2. Взаємини в групі.

Є люди, які запросто знаходять контакт з іншими, легко спілкуються в будь-який, навіть незнайомій компанії. А є такі, яким складно знайомитися, складно будувати хороші взаємини, знаходити друзів і просто відчувати себе легко і вільно в групі або класі. За допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних відносин з людьми в самих різних ситуаціях.


3. Взаємини з батьками.

Іноді буває так, що губляться спільну мову і теплі відносини з нашими найближчими людьми – з батьками. Конфлікти, сварки, відсутність взаєморозуміння – така ситуація в сім’ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи вирішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як навчитися будувати нові відносини з батьками і навчитися розуміти їх, і як зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.


4. Самоврядування і саморозвиток.

Наше життя настільки цікава і багатогранна, що постійно ставить перед нами масу завдань. Багато з них вимагають неабияких зусиль і розвитку в собі найрізноманітніших особистісних якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички лідерства або навички ведення спору, логічне мислення або творчі здібності. Покращувати свою пам’ять, увагу, уяву. Можна вчитися керувати своїм життям, ставити цілі і ефективно досягати їх. Психолог-людина, яка володіє технологією розвитку тих чи інших якостей, навичок і умінь і з задоволенням поділиться цією технологією з вами.


Поради для підлітків

  1. Не бійся робити те, що не вмієш і чого тебе не вчили. Дилетант будував Ноїв ковчег, а «Титанік ” будували висококваліфіковані професіонали! Це не аналогія.
  2. Впав-Почни спочатку.
  3. Без віри в себе не можна бути сильним. Але віра в себе вважається в суспільстві чимось нескромним. Залагодити це протиріччя-одна з найважчих завдань людини і його життя.
  4. У пошуках істини властиво забиватися!
  5. Немає нікого в цьому житті, хто б досяг стану, що звільняє його від необхідності працювати.
  6. Нові шанси даються під виглядом неприємностей. Не прогав їх!
  7. Поки ти незадоволений життям, вона проходить повз.
  8. Якщо прислухатися до самого себе – можна почути інших.
  9. Не буває безвихідних ситуацій! Бувають тільки ситуації, вихід з яких нас не влаштовує.
  10. Якщо людина говорить, що у нього немає проблем, варто перевірити його пульс.
  11. Всім людям властиво помилятися!

«Методи боротьби зі стресом в моменти життєвих труднощів»


Арт-терапія або «лікування мистецтвом» досить молодий напрямок в психології. Але вже сьогодні ця методика стала дуже популярною в роботі як з підлітками, так і з дорослими. Психологи застосовують її на консультаціях. Деякі люди використовують арт-терапію, щоб зняти стрес, поліпшити настрій або ж пізнати самого себе. Через творчість методика арт-терапії допоможе розвинути індивідуальність людини, відновити гармонію розуму і почуттів.

Техніка арт-терапії несе в собі дві основні мети.
Якщо розглядати її з боку мистецтва, то ця методика покликана приносити людині задоволення від процесу, а також розкривати його творчий потенціал.

З точки зору психології методика арт-терапії надає терапевтичну дію, допомагає вирішити різні внутрішні конфлікти.


Головні завдання арт-терапії:

  • Акцентування уваги людини на своїх почуття і відчуття.
  • Створення найбільш комфортних умов, при яких можна налаштуватися на свої почуття і думки, які людина звикла тримати в собі.
  • Допомога в пошуку найбільш прийнятного виходу позитивних і негативних емоцій.

Протипоказань у арт-терапії немає, тому кожен може сміливо починати заняття.


Спектр проблем, при яких використовується методика арт -терапії, досить широкий:

  • депресивні стани, апатія до всього, небажання що-небудь робити,
  • внутрішні конфлікти,
  • стан кризи (вікового, кризи кар’єрного зростання і т.п.),
  • психологічні травми,
  • фізичні травми і подальша реабілітація,
  • тривожність, страхи, фобії (в тому числі з дитинства),
  • втрати,
  • низька самооцінка,
  • різні залежності (алкогольна, наркотична, ігрова).


Методи арт-терапії

В арт-терапії безліч різних методів, які впливають на стан людини, надають психологічну допомогу. В їх основі знаходяться різні види арт-терапії, пов’язані з творчою діяльністю. Кожен може вибрати свій метод. Всі вони надають хорошу допомогу і при цьому не вимагають серйозних матеріальних витрат.

Якщо ви не можете впоратися з агресією або гнівом, впали у відчай або просто хочете підняти настрій, арт-терапія стане чудовим способом у вирішенні ваших проблем.

Актуальність обраної теми заняття з елементами тренінгу «Методи боротьби зі стресом в моменти життєвих труднощів» обумовлена аналізом практики роботи у ліцеї, яка свідчить про те, що більшість підлітків не вміють самостійно справлятися зі стресом, або справляються з ним «нездоровими», «неконструктивними» способами. Тому виникла необхідність підготувати цілісний тренінг, який допоможе людині гідно і відносно безболісно вийти зі стресу.

У роботі були використані вправи та ігри такі як: Вправа-розминка ” комплімент по колу», Обговорення теми заняття. Дискусія на тему «життєві труднощі», Гра ” розсерджені кульки», Вправи на зняття емоційної напруг «Релакс».


Ізотерапія (малюнкова терапія)

Однією з основних і найбільш ефективних методик арт-терапії є терапія за допомогою образотворчого мистецтва. Перш за все, це малювання. Процес і результат аналізується за характером зображених на аркуші форм і ліній, часу, витраченого на малюнок, переважаючим квітам.
ізотерапії спонукає до прояву творчої фантазії, креативності, допомагає знайти свій індивідуальний стиль. Тут немає певних правил і обмежень. Конкретні методи ізотерапії підбираються фахівцями в залежності від стану пацієнта і його можливостей.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Музикотерапія як підвид арт-терапії

Заснована на процесі прослуховування музики і самостійного музикування. Відомо, що ще в 19 столітті вчення виявили той факт, що емоції людини можуть викликати зміни в його диханні, пульсі, біохімічні реакції в організмі. А різні музичні твори по-різному впливають на емоції людини. При прослуховуванні певної музики можна звільнитися від страхів, напруженості, переляку і інших емоцій.
Музикотерапію сьогодні використовують навіть на етапі внутрішньоутробного розвитку плода. При різних асоціативних зв’язках, які виникають під час прослуховування музики, можлива зміна психічного стану людини.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider