Заняття з елементами тренінгу «Методи боротьби зі стресом в моменти життєвих труднощів»
Ускладнюються умови життя в сучасному світі все частіше змушують людину долати життєві труднощі.
Важка життєва ситуація завжди характеризується невідповідністю між тим, що людина хоче (зробити, досягти), і тим, що він може, опинившись в даних обставинах і маючи в своєму розпорядженні наявними у нього можливостями. Неможливість досягнення мети тягне за собою виникнення негативних емоцій, які служать важливим індикатором труднощі тієї чи іншої ситуації для людини.
Підліток, з його формується психікою, дуже чутливий що до зустрічаються на його шляху життєвих труднощів, намагаючись самостійно впоратися з тривожать його ситуаціями, підліток набуває досвід їх подолання. При цьому він шукає людину або групу людей, здатних надати підтримку, шукає діяльність, що компенсує тривожні переживання, підвищує самооцінку. На жаль, результати цих пошуків часто виявляються неконструктивними.
Невдалий досвід подолання підлітком важких життєвих ситуацій може спричинити незадоволеність, почуття невпевненості, озлобленість, агресивність, негативізм, невіра в своє успішне майбутнє.
Актуальність обраної теми заняття з елементами тренінгу «Методи боротьби зі стресом в моменти життєвих труднощів» обумовлена аналізом практики роботи у ліцеї, яка свідчить про те, що більшість підлітків не вміють самостійно справлятися зі стресом, або справляються з ним «нездоровими», «неконструктивними» способами. Тому виникла необхідність підготувати цілісний тренінг, який допоможе людині гідно і відносно безболісно вийти зі стресу.
У роботі були використані вправи та ігри такі як: Вправа-розминка ” комплімент по колу», Обговорення теми заняття. Дискусія на тему «життєві труднощі», Гра ” розсерджені кульки», Вправи на зняття емоційної напруги.