Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних
Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних – перевіряє одержані первинні документи за формою та змістом, у разі відсутності на них обов’язкових реквізитів передає їх керівнику підрозділу бухгалтерського обліку для прийняття рішення. Систематизує одержані первинні документи, переносить інформацію, відображену в цих документах, у потрібному аналітичному розрізі у відомості, виводить підсумки цифрової інформації у цих документах за її видами, напрямами та періодами.
Історія професії
Слово обліковець з’явилося в часи Петра I і означає книгознавство. Очевидно на честь цього, із причин переоцінки значення обліку й контролю взагалі за всіх часів існування адміністративної системи керування до професії обліковець ставлення держави й суспільства було досить прохолодне. У зв’язку з переходом економічної республіки на ринкові відносини різко помінялося ставлення до цієї професії. Від уміння обліковця працювати, знання бухгалтерського обліку сьогодні, як ніколи, залежить робота підприємств.
Характер роботи:
Буде знати:
- нормативні, методичні та інші інструктивні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності;
- основи облікової політики, систему регістрів бухгалтерського обліку, порядок і способи реєстрації інформації, правила документообігу і технологію оброблення облікової інформації на підприємстві;
- систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю
Буде вміти:
- перевіряти одержані первинні документи за формою та змістом, у разі відсутності на них обов’язкових реквізитів передає їх керівнику підрозділу бухгалтерського обліку для прийняття рішення;
- систематизувати одержані первинні документи, переносити інформацію, відображену в цих документах;
- на документах, дані яких включені бухгалтером до облікових регістрів, зазначати номер відповідних облікових регістрів і порядкові номери запису в них;
- готувати проміжні розрахунки, необхідні для здійснення обліку господарських операцій, та подавати їх до розгляду;
- готувати дані та форми документів для розрахункових операцій;
- вносити записи в журнали обліку бланків суворої звітності, цінних паперів тощо;
- здійснювати реєстрацію документів, які надходять в підрозділ бухгалтерського обліку;
- комплектувати в хронологічному порядку документи після їх оброблення, нумерувати аркуші, складати внутрішній опис документів, засвідчувальний напис справи, підшивати або оправляти, оформлювати обкладинку;
- передавати до зберігання або вести формування, систематизацію та зберігання справ у структурному підрозділі
Професійно важливі якості: високий рівень математичних (рахункових) здібностей; здатність до аналізу, синтезу, узагальнення отриманої інформації; гарний розвиток концентрації, стійкості та переключення уваги (здатність протягом тривалого часу зосереджуватися на одному предметі, займатися певним видом діяльності, а також здатність швидко переходити з одного виду діяльності на інший); хороші мнемічні здібності (гарний розвиток короткочасної і довготривалої пам’яті); здатність тривалий час займатися одноманітним видом діяльності (схильність до роботи з документами та цифрами); висока стійкість; технічна підготовка (навички роботи на персональному комп’ютері); посидючість, терплячість; наполегливість;обов’язковість;відповідальність; чесність; акуратність; емоційно-психічна стійкість (здатність до самоконтролю).
Перспективи: Професія відзначається високою популярністю. Навчання за рахунок регіонального замовлення. Гарантоване оплачуване робоче місце під час виробничої практики та працевлаштування за професією. Фахівці фінансового сектора економіки залишаються найбільш затребуваними на ринку і працюють практично у всіх галузях господарства, сфери послуг, фінансових установах. Досвідчені представники професії постійно підвищуючи свою кваліфікацію, стають аудиторами, фінансовими директорами, директорами з економіки та фінансів, або відкривають власний бізнес – аудиторську чи консалтингову фірму.