«Як уберегтись від емоційного та професійного вигорання»
Дистанційна форма навчання додала нових викликів не лише здобувачам освіти та батькам, а й педагогам. Тепер освітню програму необхідно пояснювати не просто цікаво, а й за допомогою онлайн технологій.
На занятті з елементами тренінгу «Як уберегтись від емоційного та професійного вигорання»соціальний педагог та практичний психолог ліцею розповіли, як у такому ритмі зберегти своє психологічне здоров’я та запобігти професійному та емоційному вигоранню.
Уміння позитивно мислити, володіти своєю поведінкою – це той індивідуальний ресурс, який може підтримувати у будь-яких складних і емоційно напружених ситуаціях. Це – ресурс, який не дозволить потрапити у полон професійного та емоційного вигорання.
Жила собі прекрасна принцеса, яка щиро любила принца із сусіднього королівства. Він також її кохав. Батько принцеси, старий король, був проти їхнього шлюбу, тому наказав зачинити дочку в кімнаті і стерегти її. Коли принц дізнався про це, то написав принцесі листа і таємно надіслав його через людину, якій довіряв. У листі він умовляв її втекти від батька й обіцяв, що вона стане його дружиною, тільки-но з’явиться в його замку.
Принцеса попросила поради в старого радника батька, котрий знав її змалечку та якому вона довіряла. Мудра людина довго зважувала всі «за» і «проти» і заявила, що ризик дуже великий, і принцесі краще відмовитися від утечі.
Незважаючи на застереження мудрого радника, принцеса все ж вирішила втекти. По допомогу вона звернулася до вартового, який охороняв її двері. Той, злякавшись гніву старого короля, не погоджувався допомогти. Тоді принцеса пообіцяла щедро нагородити його золотом і коштовностями. Вартовий залишив двері відчиненими, і принцеса втекла із замку.
За стінами замку ріс густий ліс, через який їй слід було йти до свого принца. Принцеса злякалася, і тому відчула величезне полегшення, коли побачила лицаря, з якимсь колись познайомилася у своєму замку.
Ніч застала їх у лісі на півдорозі. Було зрозуміло, що ночувати доведеться тут-таки. Принцеса хвилювалася, і лицар зізнався, що давно захоплений її красою, і запропонував разом провести ніч. Принцеса, звичайно, утекла б, але куди? Залишитися в лісі на самоті вона дуже боялася, тому погодилася на пропозицію лицаря. І не помітила, що за кронами дерев сховався посланець принца.
Уранці лицар провів її до замку принца і зник. Прийшовши до свого коханого, принцеса не знала, що посланець доніс господареві про те, що він бачив. Тому принц відсторонив її від себе і наказав відправити до батька, не слухаючи пояснень.
Інтерпретація результатів
Поведінка якого з героїв виявилася для вас найзрозумілішою?
Якщо ви обрали принцесу, то ви чутливі, емоції часто беруть гору над розумом. Чи не дозволяєте ви своїм учням «сідати вам на голову»? Ви, як правило, добре відчуваєте співрозмовника: знаєте його настрій, вибираєте правильний тон і необхідні слова. Вам удається на уроці створити сприятливу атмосферу, але з дисципліною у вас проблеми.
Якщо вам зрозуміле поводження і дії радника, то вас можна вважати мудрою, ґрунтовною людиною. Ви послідовні у своїй діяльності. Чітко формулюєте завдання і прагнете їх виконати. Від учнів вимагаєте дисциплінованості й відповідальності. Прагнете самовдосконалення.
Якщо ви обрали вартового, то можна говорити про те, що ви чітко знаєте, чого хочете досягти у своїй кар’єрі. Вас можна вважати реалістом. Життєвий досвід дозволяє знайти золоту середину між високими вимогами інших і здоровим егоїзмом. Бути на задньому плані – не для вас. До своєї діяльності підходите творчо, тому на уроках у вас панує атмосфера креативності.
Якщо ви схвалили дії лицаря – ви практична людина. Однак часто у своєму поводженні керуєтесь приказкою «Моя хата скраю». Ваша діяльність часто формальна, оскільки ви не завжди послідовні в покараннях, заохоченнях і контролі за своїми учнями.
Якщо ви обрали принца, то можна стверджувати, що ви дотримуєтеся раз і назавжди вироблених принципів. Для вас важливі внутрішній світ людини, принципи, за якими вона живе. Ви досить консервативні, важко звикаєте до всього нового. У навчально-виховному процесі часто використовуєте педагогічний досвід інших учителів, сумніваючись у власній творчості.